3 principii UX design pentru un landing page convingător

 

Alex Bunea, Junior PPC Specialist

11 iunie 2018

Pagina de destinație perfectă (landing page sau LP pentru prieteni) este idealul designerilor și marketerilor digitali. Legenda spune că e nevoie de parcurgerea multor teste A/B pentru a ajunge la un design optim, care să vină mănușă brand-ului și care să ghideze rapid utilizatorii care au ajuns în site către acțiunea pe care o au de îndeplinit. Cumpărăturile online, cererile de ofertă preț sau apelurile către numerele de contact sunt acțiuni valoroase pe care un landing page ar trebui să le faciliteze.

Ce este un landing page?

Pagina de destinație face parte din primele puncte de contact între vizitatori și site. Pentru că ne place denumirea din engleză o vom defini ca fiind pagina pe care un utilizator aterizează atunci când ajunge pe un site. În general facem distincția între landing page și home page dar de multe ori ele coincid. O pagină de destinație pentru traficul din surse PPC este de obicei diferită de home page (așa este recomandabil) și poate fi o pagină de produs/serviciu sau o pagină special creată pentru a urmări o anumită acțiune din partea utilizatorilor, de exemplu completarea unui formular de contact.

Ce trebuie să avem în vedere atunci când gândim un landing page?

Pe dispozitive mobile, navigând pe un web saturat de conținut care își pune amprenta asupra capacității de atenție, utilizatorul are nevoie de o comunicare concisă, de informație calitativă și de o experiență fără fricțiune pentru a fi convins de mesajul de marketing livrat pe pagina de destinație. Pentru că am evoluat către un comportament mobile first designul responsive este o cerință obligatorie, nu exisă timp pentru zoom in sau zoom out.

Să construiești un landing page convingător pentru traficul pe care l-ai adus în site cu eforturi și costuri mari nu este o sarcină ușoară. Mai ales când te poți confrunta cu obstacole ce îngrozesc orice marketer digital: rata de bounce ridicată și rata de conversie mică (și periculoasă).

Avem vești bune însă. Aplicarea următoarelor principii de UX design vă poate ajuta să ieșiți victorioși din confruntările pe care le-am menționat anterior 🙂 UX vine de la User Experience și  se referă la calitatea experienței pe care o are o persoană atunci când interacționează cu un anumit design (sursă definitie aici).

1) Ierarhizarea informației

Putem influența modul în care utilizatorii vor naviga pe pagină și putem stabili elementele asupra cărora dorim să le concentrăm atenția. Planificarea structurii paginii și alegerea conținutului prezentat above the fold (înainte de a da scroll pe pagină) reprezintă primii pași în construirea unui landing page care să genereze rezultatele (conversiile) mult dorite.

La nivel de text trebuie să avem grijă cum prezentăm conținutul. Pentru a asigura o scanare ușoară a paginii este indicată utilizarea titlurilor, a unor fonturi ușor de citit și a bulinelor marcatoare (bullet points). Efortul extra pe care un utilizator trebuie să îl depună pentru a face ordine în pagină este în general taxat cu un clic pe butonul înapoi sau pe x-ul de închidere tab.  

Asana LP design example

2) Less is more – minimalismul și ierarhia vizuală

O pagină de destinație este utilă din perspectiva unui utilizator atunci când acesta poate afla rapid informația esențială despre caracteristicile produsului sau serviciului și îl poate vizualiza (chiar și sub o formă mai abstractă).

Un landing page cu un lay-out cât mai aerisit, fără elemente care să încarce inutil pagina, cu text succint într-un stil adaptat paginii și brand-ului, cu fotografii profesionale sau clipuri de prezentare este un bun punct de pornire atunci când planificăm design-ul paginii.

Folosirea spațiului negativ (denumit și spațiu alb dar poate fi de orice culoare) ajută utilizatorul să nu se simtă copleșit de volumul pe care îl ocupă fiecare element în pagină și poate contribui la o interacțiune mai calitativă cu site-ul.

Happy Maps LP design example

3) Scheme de culoare și folosirea contrastului

Culorile de brand nu ar trebui să lipsească de pe pagina de destinație. Le putem folosi la nivel de butoane, încorporate în icons sau chiar ca și culoare a textului, pentru a crea o asociere cu brand-ul. Alegerea schemelor de culoare pentru pagină este foarte importantă, aici experiența și ochiul de designer își spun cuvântul. Dacă vrei să citești mai multe despre acest subiect un articol cuprinzător poți găsi aici.

O metodă de optimizare a ratei de conversie s-a dovedit a fi A/B testul butoanelor, atât cromatic cât și ca poziție în pagină (stânga sau drepta, pe o imagine, above the fold, în centrul paginii, etc.). Cel mai important element pentru design-ul butoanelor de acțiune (call to action) este contrastul. Pe lângă faptul că o combinație de culori poate influența șansele de conversie este important să ne gândim și în termeni de accesibilitate. Pentru a face pagina cât mai accesibilă persoanelor care au dificultăți în perceperea culorilor este recomandată folosirea culorilor cu un contrast mai puternic.

Butoanele trebuie să fie cât mai vizibile și să se integreze organic în pagină astfel încât design-ul să fie atât eficient în a atrage privirea spre buton pentru îndeplinirea conversiei cât și echilibrat și cursiv.

Hubspot LP design example

Concluzie:

Cele 3 principii UX design pe care le-am prezentat îți pot influența pozitiv rata de conversie. Însă dacă pagina ta nu se încarcă suficient de repede pe dispozitive mobile ele nu te vor salva (articolul nostru despre cum să îți îmbunătățești viteza de încărcare a site-ului o poate face).

Și nu uita că testarea face parte din proces – acordă suficient timp și atenție optimizărilor și testelor!

Toate exemplele au fost alese de pe site-ul Land-book – o super sursă de inspirație pentru web design.

Aici ne găsești

București
Nicolae Golescu nr. 20, Et. 3,
Apartament 7

Urmărește-ne