Conferences

Academia Atelierul Digital – ediția a doua

Începând de joi, 24 august, a debutat a doua ediție a Academiei Atelierul Digital, inițiativa Google prin care timp de 4 zile sunt formați, în ritm intensiv, viitorii specialiști în domeniul marketingului online. Am avut plăcerea să fiu invitată ca trainer la această nouă ediție și să discut importanța social media în strategia unei companii.

 

Diversitatea profilelor participanților a condus la discuții interesante de-a lungul sesiunilor și la un schimb de experiență valoros. La această sesiune au fost recrutați 35 de studenți din 4 centre universitare: ASE București, Universitatea Transilvania din Brașov, Universitatea Ovidius din Constanța și Universitatea de Vest din Timișoara. Am avut plăcerea să descopăr studenți hotărâți cu privire la viitorul lor în mediu digital, cu experiențe anterioare de stagii în marketing online și cu o perspectivă mai bine conturată asupra dezvoltării profesionale.

 

Diferit de Academia din luna aprilie*, studenții au fost găzduiți într-un mediu complet „Googley” – hub-ul Google din cadrul Academiei de Studii Economice, clădirea Mihai Eminescu. Un spațiu prietenos, care incită la creativitate și la lucru în echipă, spațiu care îmi reamintește de birourile jucăușe din sediile Google.


Sesiunea mea a cuprins o introducere în social media cu prezentarea evoluției Facebook, Instagram și YouTube. Am identificat împreună cu participanții modurile de adresare a mesajului în platformele de socializare, ce înseamnă planificarea și cum stabilim obiectivele acțiunilor unui content-manager.

 

Am văzut printre exemple cum Galben și Roșu, cu capete de alună, aruncă glume cu efect de engagement cu bradul M&M’s în timp ce elefant.ro își construiește strategia de comunicare exclusiv pe campanii de reduceri, cu obiectiv de vânzare.

 

 

Am analizat adopția unui tone of voice distractiv în care comunici printr-un personaj carismatic despre un produs „banal” versus cel direct în care îți educi clientul să consume produsul. Dezbatere despre impactul real asupra vânzărilor ale acestor 2 abordări de comunicare a rămas deschisă.

 

 

În campaniile YouTube am expus cazul Fotocolaj.ro, un start-up care demonstrează că nu este neapărat nevoie să te blochezi în procesul de creație video și că poți avea rezultate cu producții autentice atunci când ajungi în fața publicului potrivit. Studenții au descoperit cu interes că brandurile au control absolut asupra frecvenței de distribuire a unui mesaj video și că intoxicația pe care o resimt din partea clipurilor comerciale nu este decât efectul unui buget supradimensionat atribuit canalului YouTube sau o problemă de control a setărilor.


Exemplele despre parametrarea corectă a unui canal YouTube, folosirea inteligentă a thumbnails, cards și playlist au completat lista de best practices. Am râs cu Irina Loghin dar am notat faptul că un video poate devin viral și la 2 ani de la realizare. O altă discuție a fost despre beneficiile pe care le au parodiile pe subiecte populare și cum un creator de conținut poate capitaliza awareness prin exploatarea subiectelor de actualitate.

 

Susțin cu entuziasm inițiativa Google de digitalizare a României și consider că educația este singura care ne poate ajuta să schimbăm landscape-ul digital autohton. Am convingerea că o parte dintre cei 35 de studenți pe care i-am întâlnit vor reuși să convingă mai departe manageri de companii tradiționale despre importanța unei prezențe online. Cei mai pricepuți dintre participanți sunt testați de partenerul acestor cursuri, Fundația LEADERS și adoptați apoi în stagii plătite, în cadrul hub-ului Google. Vor avea astfel ocazia să pună în practică noțiunile acumulate și să aibă o contribuție reală la antreprenoriatul românesc.

*Despre sesiune din luna aprilie puteți afla mai multe în clipul-rezumat al Academiei Atelierul Digital, First Edition

 

Author Info

Elena Dobre

Leave a Reply