Ad suggestion – cel mai nou feature AdWords

Ce este? Cum îl folosesc? Cum îl dezactivez?

Crișan Andrei, Senior PPC Specialist

22 mai 2018

De când mă știu mi-a plăcut să scriu anunțuri. Adesea nu este vorba doar de plasare de cuvinte cheie, trebuie să fii creativ, să găsești USP-uri, să testezi mult și poate – cândva  – vei ajunge să ai anunțul perfect. Google s-a gândit să grăbească procesul și să aducă puțin input artificial, astfel urmează să integreze Ad Suggestions pe 1 iunie în zona de oportunități.

AdWords New Feature - Ad Suggestions

 

În general suntem la curent cu ceea ce se întâmplă cu platformele pe care le administrăm pentru clienții noștri, fie că este vorba de modificări Data Retention în Analytics, integrări noi în Google AdWords sau de schimbări ale opțiunilor de targetare din Facebook. Prin urmare când primim un e-mail despre changes in AdWords deschidem și analizăm să vedem cum ne afectează sau avantajează.

 

Astfel, și astăzi am avut plăcerea să primim un update important cu privire la introducerea Ad Suggestions în conturile AdWords de la data de 1 iunie, deși feature-ul a fost disponibil pentru o serie de conturi încă din luna aprilie (când a fost lansat oficial). Mai multe despre etapele incipiente într-un articol despre Ad Suggestions pe Wordstream.

 

(PS: indisponibil pentru anunțuri în română, pentru moment. Verifică starea limbilor suportate în HelpCenter)

 

În fine, ne-am propus să fim succinți, astfel iată SECRETUL AD SUGGESTIONS:

 

Ad Suggestions, după cum îi spune și numele, reprezintă un modul care urmează să identifice care părți din anunțul tău pot fi îmbunătățite și care merită păstrate, grăbind procesul de testare și asigurând un avans în ceea ce privește crearea de anunțuri (unul dintre puținele lucruri care au rămas făcute efectiv de o persoană, până acum).

 

Nu îți va scrie anunțurile de capul lui, ci doar va interschimba diferite sintagme folosite de tine în anunțurile precedente.

 

Motivația pentru care Google face asta? Profit de ocazie să amintesc tuturor cea mai importantă practică recomandată legată de anunțuri:
  • testare între 3-5 ETA / Ad Group (noua recomandare este 5). Conform Wordstream, doar 9% dintre advertiseri testează mai mult de 4 anunțuri, iar testarea conduce la creșteri ale CTR-ului cu 3-4 puncte procentuale.

 

Cum va arăta?

 

O imagine cât o mie de cuvinte:

adwords ad suggestions feature

 

Din rezultatele celor de la Wordstream, cele produse de Google au CTR mai bun și nu îți poți da seama care este făcut de un robot. De fapt, hai să încercăm – ce anunțuri sunt scrise de Ad Suggestions?

 

adwords ad suggestion example a

adwords ad suggestion example b

adwords ad suggestion example c

adwords ad suggestion example d

 

Primul și al treilea, dar eu nu am ghicit.

 

Partea rea?

 

Ok, Andrei, tot lăudăm modulul, da’ de ce zici în titlu să îl dezactivăm?

 

Nu să dezactivăm modulul, ci aplicarea automată după 14 zile a sugestillor. În cazul în care după 14 zile nu ai acceptat sau respins o variantă produsă de sistem aceasta va fi aplicată automat.  Dacă ai licitări automate, practic oferi  control total sistemului asupra contului tău, ceea ce nu e tocmai motivul pentru care există oameni de digital care se ocupă de conturi.

 

La 14 zile oricum ar trebui să reușești să revezi sugestiile de anunțuri, prin urmare nu ar trebui să fie missed opportunity dacă alegi să nu aplici automat schimbările, iar modulul ar trebui testat înainte să îi oferi șansa de a rula automat.

 

Cum faci asta?

 

Din secțiunea Account -> Management

 

 

iar la comentarii poți pune linkul acestui articol ca să negociem implementarea mai rapidă pentru limba română 🙂

 

Surse imagini: Zarbi & Wordstream (Articol disponibil aici)

Aici ne găsești

București
Nicolae Golescu nr. 20, Et. 3,
Apartament 7

Urmărește-ne