Display ads

Ponturi pentru un banner Zarbi (e de bine)

 

Coke_Banner

 

Etapele comunicării de marketing au fost încă din fundamentele acestei științe bazate pe 3 niveluri, cel de cunoaștere, de empatie și de acțiune, iar pe baza acestui fapt trebuie să admitem că pentru o comunicare de marketing calitativă în mediul online va fi nevoie să trecem prin toate aceste 3 faze.

 

Pentru articolul de astăzi voi lua în considerare mai mult aspectul de awareness al comunicării, tocmai pentru a vă oferi câteva sfaturi despre cum puteți construi o promovare online eficientă folosindu-vă de Google AdWords.

 

Depărtându-ne timp de… un paragraf… de lumea online, atunci când obiectivul central al unei campanii constituie generarea de awareness, unul dintre cele mai uzuale moduri de a-ți atinge obiectivul este crearea unei reclame și distribuirea ei pe TV sau prin plasare de bannere în diferite locuri unde sunt greu de ignorat. Un exemplu bun de promovare prin reclame TV a fost la vremea lui tocmai.ro, iar prin bannere, a fost Radio ZU ( cu câteva săptămâni înainte de lansare au plasat bannere la metroul din București care aveau mesajul „Who is ZU”, astfel toată lumea auzise de ZU, înainte de momentul lansării).

 

Stai, din paragraful de mai sus reiese că pur și simplu trebuie să cumpărăm spațiu publicitar peste tot? DA și NU.

 

Nu e nevoie să cumperi spațiu publicitar peste tot, dar dacă vrei să fii vizibil, e nevoie de investiții. Totuși, în online, poți reduce aceste investiții semnificativ prin realizarea unui ad experience briliant. Poți deveni cunoscut dacă un utilizator te vede de 23 de ori pe zi, dar dacă ai un anunț bun, pot fi necesare doar câteva interacțiuni într-o săptămână.

Nike_Banner

 

Cum îmi fac un banner super-mega-tare?

Pentru a-ți crea un banner eficient e nevoie să știi de la început ce tip de banner vrei:

Responsive ad – potrivit pentru cei care nu au buget de creație sau își doresc o automatizare a conținutului bannerelor (un exemplu de campanie care ar putea folosi acest feature este remarketingul dinamic).

Image ad – potrivit pentru cei care își doresc control 100% asupra creației.

 

Google recomandă oricum folosirea celor două în paralel pentru maximizarea conversiilor și testarea performanțelor pentru publicul țintă.

De asemenea, specialiștii Google sugerează, pentru responsive ad, următoarele:

  • să se testeze și headline-uri mai lungi pentru a se integra într-o proporție mai mare cu conținutul de tip presă (titlu de articol);
  • pentru o diversitate mai mare a mesajului linia de descriere ar trebui să surprindă un mesaj puțin diferit față de titlul anunțului;
  • imaginea anunțului trebuie să fie simplă – având în vedere textul bannerului, o imagine complicată va îngreuna transmiterea mesajului. Pentru uniformizarea comunicării este necesar ca anunțul să susțină ideea principală a titlului, descrierii și nu în ultimul rând, a landing-page-ului.
  • deși prezența unui logo este opțională, aceasta reprezintă un good practice pentru construirea unui brand puternic, în fază incipientă, dar și pentru confirmarea calității serviciilor/produselor oferite.

În  rest, pentru responsive ads rămâne doar să testați, să testați, să testați (adaptare după Lenin) diferite variații ale acestui format. O tehnică eficientă de optimizare a acestui tip de bannere este compararea performanțelor cu anunțurile text clasice.

 

Recomandările Google pentru un image ad de succes sunt:

  • Creează bannere HD – acest lucru se obține simplu prin dublarea rezoluției inițiale(160×600 = 320×1200).
  • Construiește un mesaj care să merite atenția și care să fie în concordanță cu aspectul vizual al bannerului. Gândește-te la cel mai bun USP al tău (testat, nu doar subiectiv) și pune-l în banner.
  • „BIG CLICKABLE CTA BUTTON” – self explanatory.
  • Eficientizează investiția în creație prin selectarea celor mai populare dimensiuni: 300×250, 728×90, 160×600, 300×600, 320×50.
  • Fii inovator. Testează lucruri noi. Creează Anunțuri HTML5, mult mai interactive, cu rate mai bune de clic și conversie (detalii într-un viitor articol).

Exemplu_Banner_animat

De asemenea, Google recomandă ca pentru grupurile de anunțuri cu volum mare de afișări să se testeze până la 4 tipuri distincte de bannere.

În rest, nu rămâne decât să vă reamintesc că o comunicare presupune două părți care transmit un mesaj. Învățați să ascultați prin prisma indicatorilor răspunsul utilizatorilor la mesajul vostru.

Author Info

Andrei Crișan

Mă cheamă Andrei, dar nu mă duc de obicei. Am (18+√4) ani (sper ca se înțelege ca am făcut mate - info și mi-a folosit). În prezent sunt student la Marketing la A.S.E și la Informatică în cadrul UniBuc. Sunt curios, critic, îndrăzneț (sau tupeist pe românește) și nu în ultimul rând mai bun ca mine, în fiecare zi.

Leave a Reply