online shopping consumers and devices
Analysis Study Case

Extensiile de review AdWords – Au dispărut. Ce e de făcut?

Google a anunțat luna trecută că extensiile de review nu vor mai fi afișate alături de anunțurile AdWords, iar din februarie extensiile și toate datele despre performanțele lor vor fi șterse din interfață.

PeSEMne că această știre ne-a zguduit puțin lumea PPC și deja ne gândim la modalități de a compensa absența lor. Înainte de orice, însă, vom salva în arhivă datele din conturi despre performanța extensiilor de review. Așadar, click pe butonul Download Report cât încă se mai poate!

 

Ce sunt extensiile de review?

 

Dacă veți ajunge la acest articol într-o perioadă în care extensiile de review sunt echivalentul dinozaurilor poate că ar fi utilă o scurtă prezentare și o dovadă reală a existenței lor.

 

Extensiile de review au fost implementate de Google pentru a le oferi advertiserilor posibilități adiționale de a integra USP-uri în anunțuri. Conținutul extensiei a fost gândit sub forma unui citat scurt dintr-o sursă de calitate și imparțială (aka neplătită), de tipul publicațiilor media importante (ziare, reviste, site-uri de business, etc.)

 

Exemplele clienților Zarbi:

Exemplu extensie review AdWords

 

Extensie Review AdWords exemplu

 

Yuhuu pentru Vegis – Magazinul online de produse naturiste nr. 1& Libris – O prezență importantă pe piața de carte din România!

 

Prezența extensiei de review este de impact – un studiu Deloitte efectuat pe consumatorii din UK arată că 81% dintre aceștia citesc review-uri și verifică rating-urile  în procesul de achiziție. Credem că putem spune că ne regăsim în acest comportament, nu?

Experiența noastră – Scurt studiu de caz

 

Când au fost lansate, Google spunea că extensiile de review vor crește rata de clic cu 10%. Acest lucru s-a observat și în cazul conturilor agenției noastre de când am reușit să activăm extensiile de review (august 2017).

Mai jos datele all time pentru unul dintre conturile clienților noștri 

 

Date Zarbi AdWords review extension

 

Extensia de review s-a afișat pentru 597961 dintre căutările Google. Wow!

Ce ne-a bucurat cel mai mult pe lângă creșterea de CTR (it’s a fact !) este că extensiile de review au contribuit la o rată de conversie mai bună comparativ cu celelalte extensii (cu excepția extensiei de apel), așa cum se poate observa în tabelul următor:

 

Performanta extensie review vs alte extensii

Ce putem face pentru a înlocui extensiile de review?

 

Cu toate că noi credem că extensiile de review au fost ca niște unicorni – aproape imposibil de văzut (traducere: greu de aprobat de către Google pentru .ro) dar cu siguranță magice – ne vom concentra pe alte optimizări creative în conturile clienților Zarbi.

 

Plănuim să lucrăm cu resursele disponibile – vom continua să exploatăm potențialul extensiilor de callout, sitelinks și chiar copy-ul anunțurilor. Un alt lucru pe care ni-l dorim pentru conturile de ecommerce din portofoliul nostru sunt Google Seller Ratings, steluțele care definesc modul în care este perceput brand-ul din perspectiva experienței de shopping online. În plus, nu ne-ar deranja creșterea de 17% a ratei de clic pe care o preconizează cei de la Google pentru conturile cu acest tip de extensii.

 

Nu putem decât să urmăm recomandările Google și să încercăm abordări diferite, ca și până acum. Suntem siguri că cei de la Google vor veni cu noi features pe care să le testăm, cum este recenta extensie promo.

 

Dacă aveți alte idei suntem curioși 🙂 

 

p.s.: Dragă Google,

       probabil că vei citi aceste rânduri – să știi că nu e prea târziu să te răzgândești! 

       Salutări,

       Zarbi

 

 

Author Info

Alexandra Bunea

Leave a Reply