Exploatează traficul cu potențial de conversie de pe site-ul tău!

Elena Dobre, Digital Marketing Strategist, 10 ani de experiență

19 iunie 2018

Google investește bani și minți inteligente în dezvoltarea de AI pentru a ajuta companiile să vândă mai mult și, evident, pentru a le convinge să investească mai mult buget în campaniile de promovare prin AdWords. Ce poți afla cu ajutorul Conversion Probability Report, produsul beta din interfața Analytics, descoperi în explicațiile din acest articol.

 

Google Analytics Conversion Probability
Pe baza modelării datelor din vizitele ajunse pe site-ul unei companii, Google Analytics reușește să dezvolte Smart Lists (care conțin cookie-uri premium din totalul cookie-urilor stocate) sau Smart Goals (acțiuni realizate în site și considerate valoroase de către Analytics, atunci când nu deții nicio conversie activă). Cu aceleași instrumente Google a dezvoltat și modelarea de date despre acei vizitatori de pe site care au intenția de a converti în următoarele 30 de zile. Astfel cookie-urilor înregistrate li se acordă un scor de la 1 la 100, scor care evaluează potențialul de conversie. Informația este extrem de importantă deoarece ai vrea să ajungi mai curând la acești vizitatori decât la un public nou, care te descoperă pentru prima oară și care nu are intenție de cumpărare. Prin intermediul aceluiași feature poți vedea care dintre canalele de trafic este mai bun în generarea de vizite de calitate, prin evaluarea indicatorului Avg. % conversion probability.

Conversion probability traffic sources

Important: nu toate companiile pot beneficia de aceste date. Trebuie să ai cel puțin 1000 de tranzacții lunar și cel puțin 30 de zile de când site-ul tău a ajuns la acest nivel de 1000 de tranzacții. Prin urmare cei care beneficiază de acest raport în prezent sunt în principal site-uri de ecommerce cu trafic ridicat; Google vrea să furnizeze estimări cât mai precise și are nevoie de multe date pentru a publica un raport de calitate.

Ce poți face cu cookie-urile care au probabilitate de conversie?

Campanii personalizate, cu USP-uri puternice – prețuri speciale, pachete promoționale. Bannerele dedicate pentru acest public, care îi urmăresc în următoarele 30 de zile de la includerea în lista de probabilitate de achiziție, vor demonstra dacă este sau nu eficient să atribuiți un buget special acestor vizitatori. Succesul va fi completat de niște bannere care să fie diferite de mesajele generice folosite în alte campanii (care se adresează tuturor vizitatorilor), ca în exemplul de mai jos.

Bannere online personalizate

 

Zarbi-sfat pentru a testa acest nou raport – creează noi liste de remarketing pe baza modelului următor:

Liste de remarketing din Google Analytics

 

Iar pentru mai multe sfaturi, trucuri, optimizări și pentru a învăța de ce este Analytics esențial în promovarea unui site îți recomand să participi la trainingul dedicat care se întâmplă după vacanța de vară și pentru care te poți înscrie aici.

 

Aici ne găsești

București
Nicolae Golescu nr. 20, Et. 3,
Apartament 7

Urmărește-ne