Agency Events

Matinal la TVR despre numărul de IMM-uri din online

Cu mult entuziasm pentru prima apariție la TVR, am evidențiat ieri la emisiunea 1matinal că suntem pe ultimul loc în Uniunea Europeană ca număr de IMM-uri care au vizibilitate în mediul online sau investiții în publicitatea web. Statisticile Eurostat sunt susținute de experiența noastră în agenție: prea puține companii tradiționale înțeleg importanța existenței unei prezențe online pentru afacerea lor.

 

 

Crearea unui site este în continuare un subiect tabu și prețurile vehiculate în urmă cu 3-5 ani pentru un site de prezentare ajung astăzi aproape de zero datorită unei oferte prolifice de soluții  gratuite, platforme care oferă site-uri la cheie și care te învață prin tutoriale gratuite, care sunt principalii pași în a-ți crea propriul site. Platformele plătite sunt și ele accesibile financiar și îți permit să lansezi rapid un business online, având integrări automate cu principalii procesatori de plăți, platforme diverse de facturare sau rețele populare de curierat.

 

Mai puțin de 30% dintre companiile românești decid să își creeze o imagine în social media. Bariera principală o prezintă lipsa de informare și inițiere în domeniu. Cât mă costă (mulți nu știu că este gratuit), ce conținut folosesc, cum întrețin relația cu fanii mei, cum reacționez la părerile lor sunt doar câteva dintre dilemele unui novice în online. Sfatul general este să dedici resurse pentru social media – să existe o persoană responsabilă social media care să adauge conținut în mod constant, să răspundă întrebărilor și să păstreze o relație apropiată cu publicul. Principalul secret în social media este consecvența – hrănește fanii cu informații noi, conținut interesant și actualizări legate de produsele/serviciile tale.  Trebuie să existe o comunicarea permanentă pentru a construi atașare fața de brand.

 

 

Am mai discutat și despre importanța părerilor utilizatorilor în social media și  cât de mult contribuie acestea la decizia de achiziție. Este bine să păstrezi review-urile negative, să le ștergi sau să răspunzi clienților nemulțumiți? Statisticile Trustpilot demonstrează că utilizatorii de internet caută în primă etapă review-uri negative, chiar și când scorul este ridicat, tocmai pentru a ști la ce să se aștept în cel mai sumbru scenariu al experienței lor cu un brand.

 

Pentru că suntem parteneri Google în inițiativa Atelierul Digital, îi invităm pe toți cei care nu au găsit încă suficiente argumente pentru a construi o imagine de brand online la cursurile gratuite organizate la nivel național. Următorul eveniment unde vom fi gazde este pe 12 septembrie, în Cluj-Napoca iar înscrierea este încă posibilă aici.

Author Info

Elena Dobre

Leave a Reply