[Q&A] Episod 1

Cum obțin review-uri pentru site și pagina de Facebook?

Crișan Andrei, PPC Junior

26 aprilie 2018

Internauții întreabă, zarbienii răspunde:

O situatie pe care o întampinăm pe site-ul nostru și pe pagina de Facebook este că nu primim review-uri de la clienți. Ce sugestii ne puteți da ca să generăm mai multă interactivitate în zona de reviews?

Cum obții reviews pentru site-ul tău ecommerce?

Salut,

Mă bucur să te întâlnesc și mă bucur că mi-ai scris.

Trebuie să recunosc, îmi este puțin greu să îți dau cele mai eficiente metode pentru că nu știu ce activități desfășurați activ în zona de marketing relațional, ce volum de vânzări aveți și ce mediu e mai important pentru voi din perspectiva imaginii (deși o să consider că este Facebook). Prin urmare o să descriu puțin și aspecte mai teoretice despre cum cred că ar trebui abordată problema.

 

Situația începe de la a stabili de ce nu primești review-uri acum:

 

  • vinzi prea puțin și atunci – statistic vorbind – nu sunt multe șanse să obții un review,

 

  • utilizatorii îți displac produsul sau pur și simplu nu sunt impresionați, iar atunci brandul tău nu merită un review (gândește-te că lumea nu intră pe pagina ta ca să dea un review de 3 stele, este ori 1 ori 5)

 

  • utilizatorii nu știu exact ce înseamnă review, unde îl pot da, cum, etc. (de exemplu, am văzut că pe site nu există secțiune de review-uri – între mailuri, am aflat că exista secțiune de review, iar recomandarea ulterioară a fost să fie mult mai atrăgătoare și mai vizibilă prin culori vii, specifice – poate site-ul e locul unde utilizatorii petrec mai mult timp conectați cu brandul tău decât pe Facebook unde dau 3 scrolls și părăsesc pagina)

 

Plecând de la acestea, trebuie să întrebi câțiva cumpărători de ce nu dau review-uri la produsele tale. Aici teoria spune că trebuie să fie reprezentativi pentru întreaga populație de cumpărători și că alegerea trebuie să fie aleatoare, însă probabil întrebarea câtorva cumpărători will do the trick. Putem vorbi mai mult pe partea de eșantionare dacă ești curios.

 

După ce determini exact motivul, este momentul să vezi ce poți să faci mai departe, acum eu o să mă refer la punctele 2 și 3 fiindcă dacă nu vinzi suficient este altă poveste. Nu aș putea să îți dau o rată de review (la câte cumpărături cineva dă un review) fiindcă la clienții mei această rată variază mult.

 

1. Utilizatorii îți displac produsul sau nu sunt impresionați

 

Nu este ok, fiindcă cel mai indicat lucru de făcut este să faci ajustări la produs în sine și la serviciile conexe: livrare, pachet, ambalare, mesaj dinăuntru, trebuie să fie outstanding. Lucrul la care mă gândesc eu ține de ambalaj, să fie frumos, atât de frumos încâ să iți pară rău să îl rupi ca să vezi produsul.

 

O altă idee, mai bună zic eu, o scrisoare de mulțumire. Ceva frumos care să spună scurt cât de mult apreciezi clientul și eventual să îi spui că vrei să te îmbunătățești așa că poate lăsa părerea sa pe Facebook Reviews

 

2. Utilizatorii nu știu exact ce este review, unde, cum, etc.

 

Integrată cu scrisoarea din pachetul de mai sus ar trebui să fie instrucțiuni clare, cu poze, pe mobil / desktop (depinde ce e mai frecvent).

 

Acestea fac parte mai mult din gândirea strategică fiindcă nu sunt foarte pragmatice, dar cred că este important să știi că de aici ar trebui să pornești. Am listat mai jos și câteva tactici pe care eu le-am mai întâlnit de-a lungul timpului care se potrivesc pentru punctele de mai sus:

 

  • E-mail Follow-up după o săptămână de la vânzare cu link către reviews pe Facebook direct (screenshot)

 

  • Întreabă-i personal, la telefon și pe Facebook Messenger ce părere au de produs, dacă le place, iar dacă răspunsul e potrivit le mulțumești pentru încredere și îi inviți să dea și un review dacă au timp. E important să ai în vedere faptul că părerea lor contează mai mult decât dacă pun review-ul pe Facebook sau nu.

 

  • Dacă soluția ar fi implementată pe site, ai putea să recomanzi utilizatorilor produse mai potrivite pentru ei pe baza review-urilor date. Pe Facebook ar fi mai complicat fiindcă nu toți utilizatorii menționeaza ce produs au achiziționat.

 

  • Discount per review pentru următoarea comandă. La fel ar trebui anunțată printr-un card în interiorul pachetului și evident pe mail

 

Tot în zona review-urilor există opțiunea de a trimite către test produsul unui influencer pentru grupul tău țintă. Acesta face un review produsului tău și creează expunere. Nu este exact ce ți-ai dorit, dar subliniază conceptul: trebuie să oferi ca să primești.

 

Pentru că suntem în zona de review: Mulțumesc că mi-ai scris, mi-a plăcut mult întrebarea și sper că am reușit să îți dau câteva idei bune pe care poți dezvolta, iar dacă răspunsul te ajută mă bucur mult. Nu ezita să îmi scrii opinia ta și pot ajusta răspunsul pentru tine sau pot detalia unde este nevoie 🙂

 

În aceeași ordine de idei, dacă există întrebări din public, le aștept pe adresa andrei@zarbi.ro. Promit să răspund cât de repede cu putință (deși uneori asta înseamnă câteva zile).

Aici ne găsești

București
Nicolae Golescu nr. 20, Et. 3,
Apartament 7

Urmărește-ne