Analysis Search Ads Study Case

SEM WAR #2: Scutece pentru adulți

Pentru că… nu toți știm să facem DSA

Anunț pentru neinițiații în Dynamic Search Ads: acest articol vă prezintă exact ce trebuie să evitați atunci când creați o campanie Search dinamică în AdWords.

De aproximativ 2 luni explorăm domeniul medical cu ajutorul unui client care promovează produse și dispozitive medicale. La o primă căutare de “scutece pentru adulți” am redescoperit greșelile clasice pe care le observăm la încercările de a realiza bulk ads pentru clienții AdWords.

Primul anunț din pagină este calitativ și relevant din punct de vedere al mesajului, extensiiilor de tip sitelink și callout. Singura îmbunătățire ar fi fost să folosească linia descriptivă pentru un alt avantaj competitiv decât cel al transportului, care este repetat în callout.

Numărul doi este emag care cu ajutorul Market Place-ului vinde produse din categorii foarte variate. Gestionarea unui cont AdWords devine astfel dificilă și îmi imaginez că multe produse sunt testate cu DSA pentru ca apoi să fie transferate în campanii individuale.

Ce să nu facem totuși în DSA:

  • să nu folosim USP-uri care nu se aplică tuturor produselor – exemplu call-out de plată în rate, sau mii de produse
  • să folosim inteligent spatiul de text din anunțul standard – aici se repetă textul “comandă” în aceeași propoziție și se reamintește numele site-ului pe care îl vedem ușor în URL
  • să ne asigurăm că extensiile de anunț de tip sitelink sunt relevante – dacă ai căutat scutece pentru adulți nu cred că ai un interes declarat pentru telefoane, mașini de spălat, frigidere sau incorporabile

Anunțul 3, de la compari.ro, folosește un visible URL-ul care indică secțiunea Noutăți dar mă îndoiesc că utilizatorii au o atracție mai mare către noutățile din acest domeniu decât dacă s-ar fi folosit Promoții, Oferte sau Pret_Redus. Textul generic “compară prețuri, poze și păreri” ne setează așteptarea că vom vedea câteva modele de adulți în scutece pe landing page. Extensiile de tip sitelink sunt și aici greșit alese deorece direcționează către secțiunea de scutece pentru copii.

Mai jos în pagină Cora anunță USP-uri irelevante precum rate fără dobândâ și chiar sortimentație bogată. Zapmeta.ro, un motor de căutare, oferă rezultate din tot internetul și informații din tot webul iar cel.ro duce în pagina de scutece și șervețele doar pentru că în căutare a existat termenul “scutece” însă nu s-a luat în vedere excluderea cuvântului “adulți”. Și în acest caz extensiile sunt puțin relevante iar sitelink-urile au legătură exclusiv cu creșterea copiilor.

Ce putem face pentru a avea pe de o parte anunțuri generice de tip DSA iar pe de altă parte să răspundem nevoilor publicului nostru? Trei pași simpli pe care am învățat să îi aplicăm în campaniile noastre:

 

    1. Targetare DSA pe categorii din site și nu pe all website – obținem astfel control asupra mesajului generic din anunț care în cazul de mai jos va face referire la echipamente sportive de calitate, materiale tehnice rezistente și varietate de măsuri.

C:\Users\Elena\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\2017-03-28_2338.png

  1. Alegerea de callout extensions și sitelinks la nivel de ad-group și nu la nivel de campanie sau chiar cont. Astfel vom genera anunțuri mai relevante și cu potențial de CTR ridicat. Dacă în cazul de mai sus aleg categoria de tricouri dintr-un site de articole sportive voi evita să pun în callout extensions garanție pe viața așa cum am pentru produsele Victorinox. În plus, în sitelinks pot să afișez pantaloni de compresie, încălțăminte de alergare sau bidoane de hidratare și nu corturi, saci de dormit și busole.
  2. Excluderea de termeni de căutare la maximum 2 săptămâni de la lansarea campaniei DSA – verificarea raportului Auto targets > See search terms care vă arată nu doar termenul de căutare care a declanșat afișarea dar și destinația anunțulu, astfel puteți verfica dacă într-adevăr produsul există în site și dacă oferta este adaptată promisiunilor din anunț (ex. plată în rate).

 

Cu aceste trei sfaturi vă invităm să creați campanii dinamice pe Search inteligente și să aveți un stil de viață sănătos, cu antrenamente de alergare înainte să ajungeți să aveți nevoie de scutece pentru adulți.

#weloveppc

Author Info

Elena Dobre

Leave a Reply