Analysis Search Ads

SEM WARS #1: Sfântul Valentin

 

It’s the most beautiful time of the year

Lights fill the streets, spreadin’ so much cheer

Oh… nu e vorba de Crăciun

 

Este din nou Valentine’s Day, aka Ziua Îndrăgostiților, aka Nu ești român dacă îl sărbătorești, perioada în care orice mall se umple de inimioare și începem să ne gândim ce cadou ar trebui să luăm persoanei iubite sau la ce tricou cu mesaj sarcastic să purtăm.

 Din fericire (cred?) mă încadrez în prima categorie și mi-am spus că odată cu durerea mea să fac un SEARCH ENGINE MARKETING WAR, sau pe scurt SEM WAR, în care îmi propun să analizez ce se mai întâmplă pe piață.

Let the game… or war… begin:

Ca să fiu cât mai obiectiv am urmat exact procesul de căutare pe care l-aș face în mod normal, mi-am luat plapuma, am schimbat TV-ul pe modul zgomot de fundal și m-am pus în pat cu telefonul în față. Google mă întâmpină cu un super mega frumos doodle pe care dau clic din pură curiozitate (recunosc, în mod normal nici nu aș fi observat)  și descopăr un joc extraordinar de simpatic, Dragoste de Pangolin. Recomand. Oricum, mai departe:

 

Ca aproape orice ființă de sex masculin, dezorientat de febra cadourilor, dar doritor de ceva special, caut prima dată ceva generic: cadouri valentine day (cine are timp să pună ’s pe mobil?).

 

4 poziții de afișare în partea de sus a paginii:

  • magnolia.ro – callouts; sitelinks relevante; anunț cu un aspect plăcut, dar mi-a fost destul de greu să îmi dau seama că e vorba de flori,. Având în vedere că e o căutare ultra-generică poate ar fi bine să fie mult mai clar din titlu despre ce cadouri e vorba, nu vreți să risipiți bugetul pe oameni ca mine (am dat clic, am făcut bounce, nu vreau flori) PS: Flori pentru El? Neașteptat.
  • luxurygifts.ro – Prima dată am dat clic pe Luxurygifts, +200 de cadouri? Am de unde alege. Pentru Îndragostiți? Perfect, eu și iubita mea suntem îndrăgostiți. Oferă-i ceva special… Exact asta vreau! Clic. Mi se încarcă pagina și spun: nu se poate. Serios? Aveți un anunț convingător, aveți callout, extensie de apel, o poziție bună (care costă) și nu aveți site de mobil? Sper doar să vindeți bine oricum, altfel bid -10000000% pe mobil.
  • tshirt24.ro – Îmi place că ați folosit ®, e Valentines Day marcă înregistrată? Reducere 10%, bun, dar nu foarte convingător, Colecții Noi, interesant, Peste 600 de Modele, impresionant, clic. Din păcate nu am găsit ce voiam, prin urmare articolul continuă (nu huiduiți).
  • orhideeaspa.ro – 25% Reducere, Masaj în cuplu, orhideeaspa. Subiectiv: nu mă încântă propunerea de masaj drept cadou, dar nici site-ul nu ajută, nu este optimizat pentru mobil. Anunțul mi se pare un pic lipsit de emoție, dar e bun, poate aș fi spus mai mult despre cât de șmecher e masajul pentru că nu e tocmai un cadou rudimentar, iar piața nu e atât de familiarizată cu el (sau poate sunt doar eu)

 

Căutarea continuă: cadouri unice valentines day (nu râdeți)

 

 

  • magnolia.roAnunț de locul 1, într-adevăr. Comandă Acum Dragoste la Domiciliu, poate am eu o minte mai creață, dar nu mă gândesc la flori. Îmi place că ați folosit o iconiță în Callout, nu sunt sigur că e legal, dar inițiativa contează. Acealeași sitelinks ca mai devreme, Flori pentru El, încă uimit. Extensii de apel și locație care vă ajută să ocupați lejer primul ecran de căutare.

Meanwhile în partea de jos a paginii…

  • cadouripersonalizate.org
  • smuff.ro

Nu pot spune că sunt anunțuri rele neapărat, dar cu siguranță nu sunt pregătite pentru Valentine’s Day, prin urmare ar trebui exclusă această căutare din targetare. Sau măcar ar trebui creat un anunț dedicat acestei pseudo-sărbători.

 

Căutările au persistat ore lungi, zile, nopți, săptămâni, luni, ani… timp în care s-au remarcat câțiva soldați bine dotați și instruiți.

 

 

Chiar și așa.. Căutările au continuat… dar cum nu e frumos să lași lumea în suspans am pus mai jos concluzii:

  • Pe promovarea aplicației de Sfântul Valentin marele câștigător e clar Orange România. Fie ca dragobiții să fie mulți și gratuiți pentru clienții Orange.
  • Pe piața de cadouri, în general, e greu de ales un învingător. Un aspect este clar, florile sunt cadoul care are cea mai mare căutare, iar florăriile online o știu, prin  urmare le vedem foarte des în primele poziții, cu anunțuri adaptate pentru sărbătoarea Sfântului Valentin. 
  • Foarte multe anunțuri extinse (după cum e și normal), fiecare completat cu o serie de extensii care oferă într-o măsură mai mare sau mai mică informații, dar, mai important, ocupă spațiu.
  • Efortul advertiserilor de a ieși în evidență se observă clar, aceștia încercând să se diferențieze prin simboluri de tipul ™, ® sau iconițe speciale (probabil nepermise de Google). Am întâlnit și victime colaterale care pierd multe clicuri fiindcă nu sunt pregătite de sărbătoarea Sfântului Valentin, cum ar fi Smuff.ro.
  • Cele mai frecvente USP-uri se referă la numărul de produse, la livrare rapidă, uneori și la preț, dar vedem că, cel puțin în această perioadă în care  consumul e încurajat, mulți advertiseri aleg să nu concureze prin preț ci prin calitatea serviciilor și a produselor.
  • Creativitatea anunțurilor nu a lipsit nici ea, avem cadouri pline de dragoste, dragobiți și chiar dragoste la comandă, care este adusă acasă.

 

Am putea continua, dar nu e frumos să fie scrise chiar toate concluzile. Fie ca PPC-ul să vă epuizeze stocurile la un cost per conversie mic, în special după ce v-am consumat 1-2 clicuri pentru articolul ăsta.

 

 

 

 

Author Info

Andrei Crișan

Mă cheamă Andrei, dar nu mă duc de obicei. Am (18+√4) ani (sper ca se înțelege ca am făcut mate - info și mi-a folosit). În prezent sunt student la Marketing la A.S.E și la Informatică în cadrul UniBuc. Sunt curios, critic, îndrăzneț (sau tupeist pe românește) și nu în ultimul rând mai bun ca mine, în fiecare zi.

Leave a Reply