Conferences Mobile Strategy

Speed up Zarbi

 

După cum spune și zicala, primul venit – primul servit, am mâncat printre primii prăjituri la conferința Google – Speed Up Mobile, în minunata dimineață de luni, 3 iulie. Tocmai se oprise ploaia si soarele se arăta. Deși prăjiturile erau importante, cel dintâi lucru pe care l-am făcut a fost să ocupăm cele mai bune locuri – în cea mai mare viteză – în spiritul evenimentului.

Acest lucru se întâmpla în jurul orei 9, iar conferința începea la ora 10. Prin urmare, am avut suficient timp cât să socializăm și să descoperim cine mai era în sală și cine urma să vorbească. Printre persoanele ce urmau să urce pe scenă se numărau:

  • Regina Umbach – Senior Online Sales Manager / Central Europe
  • Mariusz Gasiewski – CEEGR Performance Sales Activation Lead / Google Poland
  • Thomas Steiner – Customer Solutions Engineer / Google Hamburg
  • Maria Stroe – Measurement & Attribution Specialist / Google Dublin

…fiecare dintre ei venind cu o perspectivă proprie asupra importanței vitezei și a experienței de calitate pe mobil. Întrucât am fost foarte mișcați de ceea ce ni s-a spus la conferință în privința vitezei și că am reușit să fim vitezomani încă de la finalul acesteia (alergând prin ploaie), am pregătit un mic rezumat al conferinței mai jos:

2017-07-11_0847

Mobilul e în creștere

Nimic nou sub soare, Google, știm că mobilul e în creștere și că trebuie să fim pregătiți pentru asta, să avem site mai mult decât responsive, să ne îngrijim de experiența utilizatorului și toate lucrurile adiacente.

PS: Cititorule, traficul de pe mobil e în creștere, lumea folosește mobilul, dă mai departe vestea.

2017-07-11_0904

Dacă traficul din mobil nu convertește… eh, nu e chiar așa

E simplu să tragi concluzii pe baza ratei de conversie: Desktop are 15%, mobilul are 1% – tăiem din buget pe mobil, nu aduce rezultate – dragi co-internauți, să nu fim grăbiți, website-ul trebuie să se încarce repede, nu deciziile noastre.

Ce model de atribuire folosiți? – Last click? Bad news for you. În principiu lumea caută foarte mult pe mobil, însa nu cumpără atât de des de pe deviceul respectiv. Din studiile realizate de cei de la Google, traficul mobil este mai degrabă atribuit etapei de informare în procesul de cumpărare.

Prin urmare, mai bine actualizăm site-ul de mobil să conțină informații relevante și sa nu reprezinte doar o variantă mai simplificată a site-ului desktop. De asemenea, toți advertiserii ar trebui să folosească un alt mod de atribuire decât last click, astfel încât și traficul pe mobil să primească parte din conversie.

Totuși… ce model de atribuire să folosim?

 

Răspunsul pentru întrebarea aceasta este depinde… Depinde de ce volum de trafic și conversii există, dacă te încadrezi în condițiile pentru Data Driven Attribution, acesta este varianta optimă fiindcă e destul de inteligent. Folosește algoritmii de machine learning ai Google împreună cu multiple date istorice ale contului și trage concluzii statistice despre ce căi de conversie funcționează mai bine. De exemplu, căile de conversie A și B:

  1. Mobil (plătit) -> Mobil (plătit) -> Conversie pe Desktop
  2. Mobil (organic) -> Desktop (plătit) -> Desktop (plătit) -> Conversie pe Desktop

Data-Driven ar acorda mai multă importanță mobilului în cazul A, fiind principala sursă de informare pre-conversie. Pe de altă parte, în cazul B, Desktopul va primi o importanță mai mare deoarece a participat mai mult la realizarea conversiei.

Sunt multe lucruri bune pe care le face Data-Driven, ar trebui să scriem un articol doar despre el. Cele mai multe detalii se regăsesc aici. Pentru celelalte modele de atribuire nu există o recomandare. Modul în care se distribuie conversia nu e inteligent, dar oferă o viziune mai clară asupra performanțelor în funcție de device.

PS: Conversiile vor trebui setate în AdWords Tracking, Analytics nu vede cross-device.

     Tehnicile vechi funcționează mereu

 Am senzația câteodată că în toată căutarea aceasta pe care o conducem noi (extratereștrii care fac digital) pentru a obține rețeta succesului și cea mai bună tehnică de vânzare bazată pe nu știu ce algoritm, uităm să ne gândim la lucruri simple.

 Câteodată sunt filosof, însă nu fără o sursă de inspirație, iar sursa în cauză este reprezentată de o modificare atât de mică făcută de cei de la Butlin.com care au pus în prima pagină a site-ului lor pe mobil două USP-uri imediat sub header & hero image. Rezultatul a fost că și-au redus rata de bounce pe mobil cu un procent semnificativ.

 Simplu, nu?

Dacă ești publisher, AMP s-ar putea să îți rezolve problemele

 AMP sau Pagini Mobile Accelerate pe românește este o modalitate prin care vă puteți face pagina foarte rapidă pe mobil. Într-adevăr este nevoie de un efort suplimentar din partea dezvoltatorilor pentru a optimiza structura de bază a HTML-ului și pentru a crea o copie a fiecărei pagini existente convertită la AMP, însă merită.

 Câteva studii de caz ale celor de la Google arătau cum publisherii au redus timpul de încărcare al site-ului de la 8 secunde la 2 secunde, ceea ce este destul de impresionant. Partea mai puțin bună vine din limitările pe care Google le impune, iar cea mai dureroasă ar fi obligația de a exclude serviciile de distribuire ale anunțurilor (nu pe toate, dar cu siguranță câteva care nu sunt AdSense). Îi putem înțelege că își doresc supremație pe partea de distribuire a anunțurilor, dar mi se pare un pic limitativ (nu că Facebook ar face altceva cu Instant Articles). Cu toate că eu sunt sceptic, studii realizate de ei spun că sunt publisheri care au cunoscut creșteri în Revenue chiar dacă au avut mai puține anunțuri pe pagină.

Concluzia este că merită să încercați AMP pentru câteva articole populare. Evident veți avea parte de un mic boost SEO 😊.

Progressive WebApp reprezintă gândirea pe termen lung

 Fără sa dau prea multe detalii tehnice, arhitectura progressive app este eficientă și reprezintă varianta pe termen lung a AMP. AMP este perfect pentru un landing page, pentru câteva articole, însă la nivelul unui întreg site efortul programatorilor de a construi două tipuri de pagini pentru același conținut s-ar putea să devină nerentabil.

Ok, Andrei, dar noi cu ce rămânem?

Cel mai important lucru după conferința asta este reprezentat de mindset. Mobilul este important, nu este o variantă mai mica a unui site pe desktop, este o entitate separată și înfricoșătoare dacă nu te porți frumos cu ea. Cum te porți frumos?

  • Îi acorzi atenție specială în ceea ce privește viteza, primul pas ca un utilizator să cumpere este să ajungă pe site, iar daca site-ul nu se încarcă… eh, știți și voi…
  • Construiești un flow diferit, mobilul e mai interactiv, ecranul e mai mic. Ar trebui ca fiecare ecran să cuprindă o singură idee, iar lungimea paginii să nu fie o problemă, e ușor să dai scroll.
  • Conversia care este? – E greu să completezi formulare pe mobil. Ajustează procesul de conversie pentru a fi ușor de urmat.

 

Author Info

Elena Dobre

Leave a Reply