STUDIU DE CAZ – PROMOVARE ONLINE A UNUI BUSINESS OFFLINE

Alex Bunea, Zarbi PPC Specialist

10 aprilie 2018

Context

Convingerea noastră este că o afacere recent înființată, care nu are resursele necesare pentru a investi în site-uri de prezentare și care nu dispune de bugete mari de promovare, poate folosi avantajele mediului online pentru a intra în atenția publicului său țintă.

Echipa Zarbi, foarte iubitoare de dulciuri și foarte français în spirit, și-a asumat cu drag misiunea de a îmbunătăți prezența Caramel în mediul online și de a promova astfel ecleruri, mille-feuilles, tarte Tatin și alte produse franțuzești care ne fac să vedem la vie en rose.

Obiectiv

Crearea unei vizibilități online în fața comunității locale și  promovarea de produse franțuzești de patiserie bucureștenilor curioși, aflați permanent în căutare de noi gusturi și experiențe.

Soluții:

1.Cont de Google My Business

Listarea în Google Maps este obligatorie pentru o afacere care are o locație fizică.

Activarea se face rapid, prin completarea unui scurt formular online. Într-un interval de maximum 14 zile echipa de la Google va trimite prin poștă codul de activare necesar validării contului. *

Avantajele contului Google My Business

  • se poate personaliza cu imagini din locație, care ilustrează produsele și serviciile oferite;
  • opțiunea de a publica scurte postări împreună cu o imagine reprezentativă;
  • statistici despre numărul de utilizatori care au descoperit pagina de Google My Business, care au solicitat indicații de traseu în Maps sau care au apelat numărul de telefon de contact;
  • user-generated content: contul de My Business este ocazia perfectă de a aduna review-uri de la utilizatori. Putem astfel afla care este experiența consumatorilor iar ca bonus – avem și posibilitatea de a le răspunde.

2. Site de prezentare

Prima impresie contează inclusiv în mediul online pe care utilizatorii îl folosesc pentru a se documenta înainte de procesul de achiziție sau, în acest caz, de vizitare a unei locații fizice.

Datele de contact, descrierea principalelor produse/servicii și a beneficiilor pe care clientul le poate obține cu ajutorul lor, poze profesionale cu produsele sunt elementele de conținut care ar trebui să se regăsească pe un astfel de site.

Google oferă instrumente gratuite și ușor de folosit care nu necesită cunoștințe de programare. Site-ul creat astfel este simplu și foarte puțin personalizabil, dar funcționalitatea lui este reală, poate suplini cu succes un site de prezentare în toată regula.

Am creat rapid un site de prezentare pentru Caramel, fără nicio investiție pentru că acest site este găzduit gratuit de Google.

3. Social Media – Facebook și Instagram

Caramel avea deja 2 canale de comunicare importante pe care le menținea active: Facebook și Instagram. Echipa Zarbi a consolidat prezența lor în social media cu câteva trucuri simple:

  • Rescrierea descrierilor din secțiunea de About pentru a le crește posibilitatea de indexare la căutări de brand sau de categorie;
  • Integrarea unei secțiuni cu meniul Caramel unde am încărcat un document .pdf (design propriu Zarbi) cu principalele produse și cu prețurile lor;
  • Am personalizat Facebook messenger pentru a încuraja trimiterea de mesaje și a răspunde automat la primirea lor.

Produsele Caramel pe lângă faptul că au un gust divin sunt extrem de instagramabile și au potențialul de a stârni reacții puternice și engagement. Comunicarea vizuală prin folosirea unor poze autentice cu produsele este o regulă de bază de urmat în promovarea afacerile din zona de food. Strategia de conținut în social media a echipei Caramel se concentrează pe postări de tip imagine cu produsele în diferite setup-uri precum și clipuri și live-uri pentru engagement.

Concluzii și planuri de viitor pentru Caramel

Obiectivul principal al celor de la Caramel este să atragă cât mai mulți clienți în locația din Piața Amzei nr.13. Toate canalele pe care le-am menționat anterior servesc acestui scop, însă am omis o parte importantă. Ghiciți? Creativitatea! Avem instrumentele și canalele pentru campanii plătite de promovare însă care este cea mai creativă abordare pentru a aduce cât mai mulți oameni la patiseria Caramel? Din acest punct începe cu adevărat provocarea pentru noi. Nu rămâne decât să fiți cu clicul pe noi pentru a afla!

Aici ne găsești

București
Nicolae Golescu nr. 20, Et. 3,
Apartament 7

Urmărește-ne