Strategy Study Case

Poveste de succes pe mobil – Inside AdWords

Începem 2017 cu dreptul și culegem roadele eforturilor din anul care tocmai s-a încheiat. Cu mare entuziasm vă prezentăm povestea de succes a unuia dintre clienții agenției Zarbi, un client care a folosit suportul mobil ca nucleu al procesului de vânzare online.

 

De ce este nevoie pentru a înțelege că investiția în optimizarea site-ului pentru mobil este rentabilă sau cel puțin necesară‽ În cazul de față cifrele vorbeau de la sine: cu 53% din publicul online care folosește zilnic telefoane de tip smartphone pentru a căuta informații despre produse (29%*) sau pentru a efectua achiziții de pe mobil (12%* dintre aceștia), era momentul pentru o schimbare de strategie. Echipa Google Irlanda ne ajutase deja cu cifrele referitoare la piața de produse naturiste care se dezvolta vertiginos pe mobil la finalul lui 2015. Căutările de pe dispozitivele inteligente în creștere cu 68% YoY (2015 vs 2014), volumul de clicuri pe anunțuri în ascendență cu 196% YoY și CPC-uri mai mici decât pe Desktop, ne-au convins că era momentul să ne facem remarcați, acolo unde competiția nu excela.

 

 

“În urma unor analize detaliate am ajuns la concluzia că cei care cumpără de pe mobil au nevoie imediată de produse, achiziția se face în urma unor nevoi urgente (față de achiziția pe Desktop, atunci când perioada de decizie și valoarea achiziției este mai mare). Optimizarea site-ului pentru mobil a venit ca o etapă necesară în dezvoltarea business-ului.” declară Mihai Bucuroiu, directorul de dezvoltare Vegis.ro. Ce a presupus schimbarea? “Pentru versiunea de mobil am mizat pe varianta simplă, consistentă și ușor de navigat. Am păstrat informațiile esențiale, am renunțat la bannere cu anumite avantaje de cumpărare care se regăsesc pe varianta Desktop, le-am înlocuit cu bannere pentru categoriile cele mai vizitate. Ideea de bază a fost să scurtăm timpul de “căutare” a produselor și astfel să grăbim achiziția. Am păstrat funcția de căutare în primul ecran, fiind una din cele mai accesate funcții de pe site-ul nostru” explică Mihai.

 

Lansarea unui nou site, adaptat pentru mobil, cu un flux de navigare mult mai adaptat exigențelor vizitatorilor și cumpărătorilor a generat rezultate pozitive imediat:

  • 140% creștere a traficului lunar, odată cu indexarea mai bună în motoarele de căutare
  • 146% mai multe încasări provenite de pe dispozitive mobile
  • 70% creștere a volumului de clicuri provenite de pe dispozitivele mobile din AdWords, ca urmare a dezactivării ajustărilor negative la licitările de pe mobil
  • conversiile provenite de pe dispozitivele mobile au înregistrat o majorare de 101%
  • rata de bounce pentru sesiunile mobile a scăzut cu 64%

De-a lungul celor aproape 5 ani de existență, site-ul vegis.ro a trecut prin schimbări și modificări în funcție de ultimele tendințe în domeniu și în funcție de feedback-ul clienților. Anul 2016 a fost un an cu inovație, rebranding și investiții în funcționalități noi, ceea ce a dus la obținerea premiului de cel mai bun magazin online de produse organice și naturale din România, la ediția GPeC 2016. Cu siguranță eforturile nu se vor opri aici, echipa Vegis va continua să aducă natura la tine acasă în cel mai simplu dar și inteligent mod.

 

Mai multe cifre despre succesul Vegis descoperiți pe blogul Google unde am împărtășit utilizatorilor de AdWords câteva dintre tacticile și ideile de optimizare folosite. Faptul că încasările din campaniile AdWords pe mobil au evoluat de la 19% (în 2015) la 30% în 2016 a fost un eveniment care nu a trecut neobservat de reprezentații Google România.

 

 

Dacă și tu vrei să îți dezvolți o strategie de promovare pe mobil, ai planuri de optimizare a site-ului în 2017 sau pur și simplu vrei să îți validezi ideile cu o echipă de specialiști în marketing online, nu uita că suntem Zarbi și ne construim campanii pentru conversii, nu impresii.

 

*Sursa: The Connected Consumer Survey 2016 – Google Barometer – România

Author Info

Elena Dobre

Leave a Reply