Prima lună la Zarbi <3
#internZarbi #primiiPași
Denissa Moise, Intern Zarbi Marketing
28 august 2018
Pe 29 iulie am început capitolul Zarbi – job de om mare, cum mi-a plăcut să îl numesc. Marketing – un domeniu pe care mi-l doream de ceva vreme și, mai apoi, în urma Google Digital Hub, Zarbi – o agenție pe care mi-am ales-o, la care am aplicat și la care am sperat.
Zarbi se poate defini, din perspectiva mea, ca o echipă unită, cu foarte mare atenție la detalii și extrem de implicată în tot ceea ce face.
Prima zi
Aceste calități au fost ușor observabile chiar din prima zi. Am fost întâmpinată de Elena, care mi-a arătat încăperea și m-a condus la biroul meu. Biroul MEU. Eu mă așteptam, cel mult, la un scaun așezat la biroul altcuiva, așa cum auzisem că se practică în internship-uri din experiențele prietenilor. Pe birou erau așezate o agendă (mereu îmi dorisem să am o agendă de job, bilă albă Zarbi), laptopul, monitorul, un calendar cu Daily Quotes foarte simpatic și o cutiuță ce conținea multiple carduri inspiraționale, scopul fiind să aleg unul și să îl țin pe birou pentru inspirație zilnică. Laptopul fusese deja setat pentru numele meu și primisem deja un mail de bun-venit din partea lui Andrei.
Atâtea detalii despre prima zi fiindcă a fost o impresie de început extraordinară, care mi-a arătat că Zarbi se implică cu totul nu doar în satisfacerea clienților, ci și în întâmpinarea noilor recruți și care m-a făcut să îmi doresc să nu dezamăgesc pe nimeni cu nimic.
“Structura” biroului
Suntem 4 în birou: eu, Andrei, Alexandra și Adi. Atmosfera este plăcută, ceva în genul întâlnirilor de studiu pe care le aveam cu prietenii mei în timpul sesiunii la Biblioteca Națională: 4 oameni ce lucrează în propriul stil (cu căști, fără căști, cu multe notițe și scheme pe hârtie sau fără nicio notiță), 4 oameni care glumesc între ei din când în când, 1 om care cere ajutorul (Denissa) și 3 (restul) care răspund, 2 oameni (Andrei și Adi) care aleargă la balcon de fiecare dată când traficul devine zgomotos, 4 oameni care, de multe ori, iau prânzul împreună.
* Sunt interesante zilele în care Andrei decide să ne diversifice cultura muzicală și ne trece de la stări calme @Vivaldi, la stări agitate (Denissa+Alexandra) / stări pline de energie (Andrei+Adi) #hardcore rock, până la muzica de consum de toate zilele @Dorian Popa @Carla’s Dreams – stări de „Vocea mea sună super bine în timp ce scriu ad-urile astea” (Andrei) și stări de „Vocea lui Andrei sună okish în timp ce face ad-urile alea” (noi restul). *
Andrei este tipul care are grijă de mine. E un prof care explică bine, care își dă silința, exigent în același timp. A considerat că e suficient să îmi explice ce am de făcut doar în primele zile, pentru ca mai apoi doar să îmi enumere ce am de făcut, lăsându-mă astfel de multe ori extraaaa confuză, cu muuulte semne de întrebare în cap, puțin enervată, însă satisfacția reușitei a fost întotdeauna pe măsură. Faptul că mă lasă să mă descurc singură inițial mă sperie și mă kinda-frustrează, însă la final îmi mărește încrederea în mine. (bilă albă Andrei)
Cum mă simt la Zarbi?
Acceptată.
Utilă.
Bine-primită.
Sunt încurajată să îmi exprim opiniile, sunt încurajată să gândesc creativ și “out of the box”. Propunerile și sugestiile îmi sunt de cele mai multe ori acceptate, atât de Andrei, cât și de clienți, iar atunci când se cunosc și rezultate în urma acestor idei, mă simt minunat (conversii, CPC mic, post engagement etc).
Sure, “I’ve just won the lottery”, sounds good, but have you ever been Denissa and heard someone saying “Denissa, noua ta campanie de la facebook are deja o conversie, felicitări” ?
Totuși, Andrei ar putea regândi sau chiar renunța la “pedeapsa” cu genuflexiuni care pare să îi placă atât de mult.
Mai înzestrată intelectual?
Negative keyword list, search campaign, display campaign, facebook campaign, analytics, ad groups, ad sets, adwords editor, auction insights, content vs. audience în display – lucruri care, cândva schițate în negru/alb, devin acum, dupa o lună aici, colorate (o evoluție asemănătoare cu evoluția TV-ului) și care par acum mult mai accesibile decât la început. + multe cuvinte fancy („bidding”&”bounce” style) pe care pot să le folosesc în poveștile cu prietenii pe tema „cum a fost la muncă azi”, pentru a le arăta ce limbaj interesant folosim noi în digital. JK.
Îmi place că am colegi care își dau cu adevărat interesul în ceea ce au de realizat, de multe ori făcând lucruri în plus pentru clienți, care nu țin de atribuțiile lor, așa cum au făcut spre exemplu și cu mine în prima zi. Este o echipă dinamică, implicată, care te inspiră. O echipă în care poți să crești frumos, fie că ești aici de o lună sau de un an. O echipă în care înveți că „bine faci, bine găsești”.
Zarbi vede potențial și acceptă provocări, fiindcă Zarbi m-a acceptat pe mine, fără prea multă experiență în domeniu, dându-mi șansa să cresc și să mă dezvolt.
Zarbi știe cum să scoată ce este mai productiv din noi. Andrei a organizat un mic concurs între interni, concurs de analiză a cauzelor unei rate mari de bounce pe un site, cu un premiu simbolic. => Stimul pentru analiză, research sub forma unui task plăcut și competitiv.
Denissa + Digital Marketing
Pe scurt, digital marketing reprezintă orice formă de promovare care există în mediul online. Asta era, de fapt, și cam tot ceea ce știam eu despre domeniu înainte de Google Digital Hub.
În urma Hub-ului, domeniul îmi părea complex și nu foarte ușor accesibil, deși bănuiesc că era normal să fie așa: abundență de informație complet nouă, termeni abstracți la momentul respectiv, multă teorie și 0 idei despre cum teoria devine practică.
Lucrurile au început treptat să se clarifice în mintea mea, termenii abstracți au început să coreleze pozitiv cu activitatea de zi cu zi, teoria a început să se îmbine armonios cu practica. Domeniul mi se pare în continuare complex, însă complexitatea este întocmai ceea ce îi conferă farmecul pe care îl are.
Consider digital marketing un domeniu unde creativitatea e un must, unde atenția și răbdarea sunt un double-must, un mediu dinamic – fiindcă totul este într-o continuă mișcare. Este un domeniu în care nu ai timp să te plictisești și un domeniu care te ține în permanență “tuned”. Un domeniu care îți pune la încercare rațiunea, logica și spiritul analitic. Un domeniu fascinant – în special când afli lucruri noi pe care le poți face cu Google Analytics <3.
Ceea ce au totuși în comun începutul (Google Digital Hub week) și prezentul sunt interesul, pasiunea și fascinația mea către online marketing.
Final de august
Până aici, toate bune și frumoase, în special acum că am luat și certificarea Google Display Ads, hihi. Sper ca totul să rămână la fel de bine și în septembrie ca și până acum. Nu, schimbare de gând: de fapt, sper să fie mai bine!
Aici ne găsești
București. Str. Teodosie Rudeanu, nr. 41, Et.1, (Interfon: 04) - Obține indicații Google Maps