Cum facem la Zarbi să avem cei mai buni și fericiți angajați și ce ni s-a confirmat la Agency of Tomorrow – HR Day

Crișan Andrei, PPC Junior

10 iulie 2018

Ne-am întors de la Agency of Tomorrow (poți citi mai multe despre acest program Google Partners aici) cu o săptămână în urmă și încă încercăm să organizăm lucrurile pentru a deveni agenția viitorului, având pe deoparte confirmarea faptului că suntem pe drumul cel bun, dar și multe lucruri de îmbunătățit. Întâi de toate o să facem puțină abstracție de programul de creștere Agency of Tomorrow și o să vă prezentăm un slide de la conferința Google CEE Agency Day 2018:

Zarbi Marketing HR Day @ Agency of Tomorrow

 

Fundamentul unei agenții de succes stă în resursele potrivite și specializate, iar acolo este cea mai ridicată investiție. Nu sunt încă un expert în HR, dar pot lăsa aici o întrebare pentru tine, cititorule: Cum arată compania pentru care lucrezi acum și cum ar trebui să arate în viitor?

 

Esența relației dintre angajat și companie este cultura organizațională

 

Deja de mai bine de un an am stabilit la Zarbi care sunt valorile noastre, iar trainerii de la Agency of Tomorrow ne-au confirmat că acesta este primul pas pe care trebuie să îl faci dacă vrei să fii cu adevărat nu compania care recrutează, ci cea care este vânată de angajați.

Astfel, o să vă propun o metodă practică prin care să stabiliți care sunt principiile în care credeți. Vă previn, în scris, că este o inovație nemaivăzută și veți fi surprinși de complexitatea ei: brainstorming.

 

  1. Luați o parte dintre angajații vechi (sau pe toți – sau doar managerii, în funcție de mărimea companiei) și multe foi.
  2. Scrieți pe foi, fie separat, fie împreună, o serie de calități (substantive) despre care credeți că reprezintă în momentul actual ceea ce faceți și modul în care sunteți percepuți. Nu contează dacă sunt termeni apropiați sau similari.
  3. Adunați toate cuvintele și faceți categorii. Încercați să grupați ceea ce este similar într-o anumită categorie.
  4. Alegeți cuvântul din fiecare categorie care vă descrie cel mai bine și oferiți o însemnătate unică pentru fiecare.

 

Iar acum, ca să fim siguri că v-am convins să faceți acest exercițiu de brainstorming pentru a determina valorile companiei, vi le spunem pe ale noastre:

 

  • Calitate – Ceea ce ne definește este calitatea serviciilor. Parteneriatele pe care le avem sunt inițiate și se continuă datorită faptului că oferim cele mai bune servicii. Aceasta este valoarea noastră centrală, susținută de alți 4 piloni.
  • Colaborare – De la bun început ne-am dorit ca echipa să fie unită și să există o colaborare și o interacțiune activă, atât din punct de vedere intern cât și în raport cu partenerii. Astfel, încercăm să comunicăm activ despre acțiunile, problemele, obiectivele noastre – #echipă.
  • Transparență – Am observat că sinceritatea lipsește în piață în unele situații, iar acest lucru ne motivează să comunicăm deschis cu partenerii pentru că nu credem că putem pretinde servicii de calitate fără transparență.
  • Echilibru – Când ne-am creat valorile simțeam că nu există un echilibru între distracție, muncă și viață – în general. În urma unor eforturi spre a atinge această valoare pe deplin, am reușit să venim la muncă pentru distracție și voie bună, echilibrând balanța. (una dintre acțiunile specifice a fost participarea la evenimentul Redbull, #gatala4).
  • Implicare – Ne dorim schimbări pozitive și țintim spre lucruri mari. De aceea suntem proactivi și nu ezităm să ne implicăm 100% în ceea ce facem.

 

Trăim într-o eră când este minunat să lucrezi, încearcă să inspiri asta angajaților

 

Deși adesea oamenii sunt nemulțumiți de câte ceva, ceea ce merită să îți faci angajații să realizeze este că trăim într-o eră în care este minunat să lucrezi – condițiile sunt bune (în principiu), există implicare din partea companiilor în cadrul dezvoltării personale a angajaților, există dorință de a face lucrurile mai bine și se fac eforturi în zona de CSR pentru a contribui la societate în ansamblul ei.

Poate doar sunt eu un căutător de motivație, dar când îmi dau seama de asta asta mi se pare că e super să lucrezi, iar dacă angajații tăi nu o simt, poate ceva rău se întâmplă.

 

Investește în educație dacă vrei ca tinerii să lucreze împreună cu tine

 

Adevărul este că sistemul de învățământ actual încă face parte din tipologia post-industrială, iar studenții sau liceeni nu sunt adaptați 100% pentru piața muncii care a făcut deja această tranziție.

Desigur, poți căuta exclusiv tineri care știu cum funcționează lucrurile, sau poți investi în educația lor și să speri că ceea ce oferi se va întoarce. Îmi poți spune că tinerii nu sunt loiali și că tu îi vei învăța tot ce știi, iar ei vor pleca în primul loc cu salariu mai mare, dar mentalitatea aceasta nu îți va aduce niciun tânăr talentat.

 

Modelul de recrutare devine o activitate de echipă

 

Cum articolul este deja prea lung ca să fie ultra de interes, las aici o imagine care face cât o mie de cuvinte + 200 bonus.

Exercițiu Proces Recrutare Google HR Day Agency of Tomorrow Zarbi Marketing

Unul dintre exercițiile făcute la workshop-ul Agency of Tomorrow și concluzia lui

 

Iar pentru orice întrebare sau idee, mi-ar plăcea să discutăm. Credem în ridicarea standardului pieței și dacă putem ajuta cu un sfat, o să o facem.

Update: Impresiile echipei Zarbi despre experiența din programul Agency of Tomorrow

Episodul 1 – Noul Zarbi începe azi

Episodul 2 – Zarbi back to Google school 

Episodul 3 – Experiența Zarbi continuă

 

Aici ne găsești

București
Nicolae Golescu nr. 20, Et. 3,
Apartament 7

Urmărește-ne